Language: pl | en
Dołącz do nas:

Zespół cieśni nadgarstka

Drodzy Pacjenci !!
Dziś troszkę wiedzy ogólnej i zasad.
Głównymi przyczynami powstania ZESPOŁU CIEŚNI NADGARSTKA jest praca wymagająca wykonywania ciągłych, powtarzalnych ruchów nadgarstka (chociażby skrajnych ruchów wyprostu i zgięcia) - może to być np. wielogodzinne stukanie w klawiaturę komputera, forsowne ćwiczenia fizyczne, jazda na rowerze czy praca na taśmie w fabryce. 
Klasyczne objawy zespołu cieśni nadgarstka to uczucie mrowienia, drętwienia, "prądów", bóle nadgarstka i uczucie sztywności palców. Dolegliwości bólowe pojawiają się w nocy, podczas snu. Chorzy budzą się z powodu dokuczliwego bólu, drętwienia, mrowienia nadgarstka, dłoni, palców. (są to tylko przykłady najczęstszych dolegliwości, każdy przypadek może być inny).


Zapobieganie zespołowi cieśni nadgarstka:

podczas pracy rób sobie kilkuminutowe regularne przerwy na ćwiczenia, jeśli to tylko możliwe - poprawią one ukrwienie mięśni nadgarstków
ustaw klawiaturę poziomo
używaj myszki ergonomicznej i podkładek z wyprofilowaniem pod nadgarstek
utrzymuj prawidłową pozycję podczas pracy
odpoczywaj w odpowiedni sposób – podczas snu miej podpartą głowę z utrzymaniem naturalnych krzywizn kręgosłupa, ręce wzdłuż tułowia, nadgarstki wyprostowane
utrzymuj odpowiednią dietę – spożywaj produkty bogate w witaminę B6, która jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego (są to m.in. jajka, groch, ryby, ziemniaki i wołowina) oraz produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które działają przeciwzapalnie

Każde niepokojące objawy należy skonsultować z lekarzem pierwszego kontaktu.

Serdecznie zapraszamy do naszych sklepów.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Strona korzysta z plików cookie.